PH Forum: Router tips? - PH Forum

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Router tips?

#1 User is offline   DeraGear Icon

• #pH. Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Group: Moderators

Posted 03 November 2009 - 12:18 AM

Yo allemaal!
We zijn hier in huis hard op zoek voor een laptop voor m'n moeder, en daar hoort natuurlijk ook wifi bij. Aangezien wij nu een oldskool wired Belkin router hebben, moet deze dus vervangen gaan worden door een wired+wifi variant. Laat Dera nou geen kont verstand hebben van routers.
Dus ik wil bij dezen jullie advies vragen.

Mijn wensen:

- Minimaal wifi + 3 wired aansluitingen
- Veilig wifi, niet dat het een risicovolle buurt is, maar je weet maar nooit, ik vind veel wifi's hier met de iphone
- SIM-PEL te bedienen. Ik ga bijna nooit in de routersettings, en mijn ouders al helemaal niet, dus het liefst simpele menuutjes, veel opties niet nodig, zolang er maar wat poorten openkunnen als ik dat wil.
- Betrouwbaar. Als ik dalijk het huis uit ben weten mijn ouders niet hoe ze het ding moeten resetten. Deze Belkin loopt nu al 3 jaar ofzo zonder reboot, en die betrouwbaarheid zou ik graag willen houden.
- Zo min mogelijk € uiteraard. Het is niet dat ik een HEUL krap budget heb, maar ik speel niet genoeg met geavanceerde routersettings enzo om een duur ding nodig te hebben. Zie tevens punt 3.
- Geen sweex rommel.

Heeft er iemand aanbevelingen voor een bepaald merk oid? Tips, waar ik op kan letten in de beschrijving? Misschien een link vanaf pricewatch, of een andere site met leuke aanbiedingen?

Dankuwel ^O^

#2 User is offline   ReddishRat Icon

• #pH. Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Group: Administrators
  • Interests:DJ

Posted 03 November 2009 - 10:09 AM

Qua bedienbaarheid zeg ik Linksys. Dit is een veelgebruikt en mooi model met genoeg features. Gewoon de WPA2 beveiliging erop en huppa. Heel simpel poorten openzetten etc.

http://www.routersho...mbps-router.htm
|| DJ Starmack - Bringing the Best in Trance & Progressive || www.djstarmack.com || @djstarmack ||

#3 User is offline   DeraGear Icon

• #pH. Moderator
  • PipPipPipPipPipPip

Posted 03 November 2009 - 10:30 AM

ok, en komende van jou gok ik dat bij deze ook het wegvallen enzo van wifi tot een minimum beperkt is? Tenminste, ik weet niet of dat inherent aan wifi is of aan de router ligt, dat bij sommige mensen wifi veel hapert? Niet dat het trouwens zeer belangrijk is, mijn moeder speelt toch geen online games,dus stotteren is niet erg, maar ze downloadt wel heel veel.
De prijs is prima van deze. Bedankt alvast voor de tip ^O^

#4 User is offline   Vandread Icon

• #pH. Member
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Members
  • Interests:Hardware/koeling/games/auto's/bier en het liefst alles tegelijk ;)

Posted 03 November 2009 - 11:09 AM

Moet vervangen? Je kan ook gewoon een wifi access point kopen, nadeel is die belachelijk duur zijn :+
http://www.routersho...ccess-point.htm
Bij m'n ouders nooit problemen mee en ik heb de probleem zones opgedeeld :P

#5 User is offline   ReddishRat Icon

• #pH. Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Group: Administrators
  • Interests:DJ

Posted 03 November 2009 - 11:43 AM

View PostDeraGear, on 03 November 2009 - 10:30 AM, said:

ok, en komende van jou gok ik dat bij deze ook het wegvallen enzo van wifi tot een minimum beperkt is? Tenminste, ik weet niet of dat inherent aan wifi is of aan de router ligt, dat bij sommige mensen wifi veel hapert? Niet dat het trouwens zeer belangrijk is, mijn moeder speelt toch geen online games,dus stotteren is niet erg, maar ze downloadt wel heel veel.
De prijs is prima van deze. Bedankt alvast voor de tip Posted Image

Wegvallen van Wifi heeft ook te maken met plaatsing van de zender. Veel mensen pleuren dat ding ergens onderin het huis in de meterkast en zeuren dan dat je op zolder amper signaal hebt. Logisch. Het liefste hang je een Wifi zender in een wat meer open ruimte. Say de zolder zelf, of bovenin een trapgat.

Maar tegenwoordig zijn de zenders ook beter en je kan er gewoon mee gamen als je een goed signaal hebt :)
|| DJ Starmack - Bringing the Best in Trance & Progressive || www.djstarmack.com || @djstarmack ||

#6 User is offline   J.E.T Icon

• #pH. Moderator
  • PipPipPipPipPip

Posted 03 November 2009 - 07:34 PM

Gewoon een Wifi Router kopen van een A-merk. [ D - Link, Linksys, Netgear, Belkin etc.]
En dan simpel doorlussen van de routers moet genoeg zijn. Kost je in totaal maximaal 30 min. werk(inclu draadloos netwerk beveiligen met een wpa sleutel).
Zal morgen nog wel ff wat leuke kandidaten van verschillende merken en prijs klasse posten, maar dat kan je zelf ook wel vinden op Tweakers.
Nu eerst even borderlands.
Hier wat opties: *let wel op dat deze snel zijn uitgekozen, lees voor het kopen er een paar reviews overna*

- http://azerty.nl/pro...2-11n-draf.html

- http://azerty.nl/pro...abit-ether.html

- http://azerty.nl/pro...-11g-802-1.html
From the perspective of others I am part of the world, but when I observe the world from my perspective I am nowhere to be found. To observe is to create perspective. I can never cease to be the point of origin from my perspective. I observe that which is not myself. This is the first principle to find.

#7 User is offline   Vandread Icon

• #pH. Member
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Members
  • Interests:Hardware/koeling/games/auto's/bier en het liefst alles tegelijk ;)

Posted 03 November 2009 - 11:20 PM

Mijn netgear 8 ports gigabit switch ging kapot, RMA formuliertje, switch werd opgehaald met UPS, week later nieuwe in huis ^^
Maar dat is gewoon een random positief voorbeeld, linksys bij me ouders doet het als een zonnetje, zyxel router word ik soms iets minder blij van.... maar dat was vooral toen ik nog thuis woonde en als een malle downloade :+

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users